Logo

Szkolenie polecane: Mowa ciała i komunikacja niewerbalna managerów jednostki organizacyjnej pomocy społecznej

Serdecznie zapraszamy na szkolenie pt.: Mowa ciała i komunikacja niewerbalna managerów jednostki organizacyjnej pomocy społecznej, które odbędzie się 9 grudnia 2013 r. w siedzibie PTE Sp. z o.o. w Lublinie, ul. Szewska 4/7 Lublin.

Cel szkolenia:

Kontakty z klientami PCPR polegają przede wszystkim na przeprowadzaniu rozmów. Dlatego pracownik lub manager PCPR powinien znać najważniejsze zasady dobrej komunikacji werbalnej. Dzięki studiom i szkoleniom już osiągnął wysoki poziom komunikacji. Trudności pojawiają się dopiero, gdy okazuje się, że werbalizacja to tylko 7% oceny komunikatu. Pozostałe 93% oceny komunikatu przez klienta i innego partnera rozmowy to mowa ciała, zarządzanie przestrzenią, walory językowe głosu, dotyk i czas konwersacji.

Dlatego program szkolenia przewiduje warsztaty z budowania wizerunku, autoprezentacji i wykorzystania mowy ciała do radzenia sobie z tzw. trudnym, roszczeniowym klientem PCPR. Uczestnicy nauczą się odczytywać mowę ciała swoich rozmówców, ich emocje oraz operować komunikacją niewerbalną w celu osiągnięcia zaplanowanego efektu.

Program szkolenia.

Moduł 1.

Po krótkim wstępie trener nagra autoprezentację uczestników. Dzięki temu ustali system komunikacji werbalnej i niewerbalnej uczestników szkolenia. W dalszej części szkolenia wspólnie z nimi dokona analizy nagrań.

Druga część modułu 1 ma doprowadzić do tego, że uczestnicy będą potrafili sami ustalić swoje błędy i pomogą innym uczestnikom naprawić ich system autoprezentacji i komunikacji.

Zasady kreowania wizerunku jako pracownika, eksperta, skutecznego managera PCPR.

  • Cel i zasady kreowania wizerunku
  • Programowanie autoprezentacji do celów zawodowych i osobistych
  • Określenie swoich mocnych i słabych stron
  • Pierwsze wrażenie a sukces
  • Dobór stylu do standardów i wizerunku PCPR

Moduł 2.

Komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała w kontaktach z beneficjentami, interesantami i partnerami zewnętrznymi PCPR

  • Gesty pewności siebie
  • Gesty uzupełniające słowa
  • Emocje w ruchach ciała kinezyka
  • Kontakt wzrokowy
  • Poruszanie się i kinezyka
  • Sygnały niepewności
  • Sygnały kłamstwa
  • Sygnały stresu
  • Sygnały wiarygodności
  • Proksemika- jak zarządzać przestrzenią by zbudować dobre relacje w kontaktach z

klientami PCPR

Mowa niewerbalna interesantów PCPR

  • Co oni myślą, gdy z nimi rozmawiam?
  • Rozmowa to proces jak z monologu zrobić dialog

Moduł 3.

WARSZTATY - Analiza materiału filmowego. Po analizie dobierane są indywidualnie ćwiczenia do potrzeb uczestników.

Operowanie głosem

  • Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
  • Ćwiczenia komunikacji z beneficjentami i interesantami
  • Tempo mówienia i inne walory głosu a wiarygodność , przekonywanie i zrozumienie przekazywanej treści

Wywieranie wpływu a sztuka mówienia

  • Zjednywanie innych do siebie - słowa klucze - jak przekonać tych na nie, aby byli na tak
  • Umiejętność przekonywania i wywierania wpływu słowem
  • Warunki skuteczności języka perswazji
  • Zasady doboru argumentów
  • Główne narzędzia przekonywania

Zajęcia poprowadzi:

Maurycy Seweryn Wykładowca Autoprezentacji i wystąpień publicznych w Studium Podyplomowym oraz Komunikacji społecznej i Komunikacji w polityce na kierunku Dziennikarstwo i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca Komunikacji społecznej w WSBiO i WSFiZ w Warszawie. W 2012 roku przeprowadził badania na temat wiarygodności osoby wykonującej prezentacje i osoby przemawiającej. W badaniach sprawdzał różnice w postrzeganiu elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej przez Polaków. Większość badań, publikacji i analiz, na których opiera się większość polskich trenerów w programach szkoleniowych to doświadczenia amerykańskich mówców.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.

Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych TROSKA. Były wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Prowadził biuro prasowe byłego marszałka Sejmu RP Pana Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców PR i organizator Plebiscytu Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu.

Metodyka prowadzenia zajęć:

W każdym module trener będzie prowadził ćwiczenia i warsztaty w parach i zespołach w systemie podnoszącym kompetencje komunikacyjne pracowników. Każdy moduł będzie rozpoczynała prezentacja multimedialna. Do warsztatów (w module 2 i 3) zostanie wykorzystana kamera m.in. do rejestracji autoprezentacji. Szkolenia zostanie zrealizowane w formie warsztatowej - teoria poparta licznymi ćwiczeniami.

Trener do szkolenia wykorzysta:

-mini-wykład i prezentację multimedialną z autorską sesją zdjęciową na temat mowy ciała

-ćwiczenia w parach i w podzespołach

-odgrywanie scenek oraz dyskusje grupowe

-pracę z kamerą i analizę komunikacji z klientem uczestnicy otrzymają informację zwrotną z ćwiczeniami.

Cena: 390,00 zł netto

Obejmuje:

- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy,
- lunch,
- konsultacje indywidualne z ekspertem,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Data udostępnienia: 2013-10-16 | Wyświetleń strony: 5046