Logo

Szkolenie: Mowa ciała i komunikacja niewerbalna pracowników i menedżerów urzędu

Dostępne terminy i lokalizacje

W celu ustalenia wybranego terminu lub lokalizacji szkolenia prosimy o kontakt telefoniczny.

Cena: 390,00zł(479,70zł z VAT)

Czas trwania: 8h

Kategoria: Umiejętności osobiste

Cena obejmuje

- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy,
- lunch,
- konsultacje indywidualne z ekspertem,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Dla kogo?

Menagerowie i pracownicy urzędów.

Szkolenie prowadzi

Maurycy Seweryn - Wykładowca Autoprezentacji i wystąpień publicznych w Studium Podyplomowym oraz Komunikacji społecznej i Komunikacji w polityce na kierunku Dziennikarstwo i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca Komunikacji społecznej w WSBiO i WSFiZ w Warszawie. W 2012 roku przeprowadził badania na temat wiarygodności osoby wykonującej prezentacje i osoby przemawiającej. W badaniach sprawdzał różnice w postrzeganiu elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej przez Polaków. Większość badań, publikacji i analiz, na których opiera się większość polskich trenerów w programach szkoleniowych to doświadczenia amerykańskich mówców.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.

Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych TROSKA. Były wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Prowadził biuro prasowe byłego marszałka Sejmu RP Pana Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców PR i organizator Plebiscytu Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu.

Cele i korzyści ze szkolenia

Pracownicy urzędu zostali już dobrze przygotowani do obsługi klienta m.in. dzięki programom unijnym Koncentrowały się one na technikach rozmowy z klientem. WGD PR proponuje szkolenie specjalistyczne. To kolejny etap podnoszenia kwalifikacji personelu i managerów urzędu. Trudności pojawiają się bowiem dopiero wtedy, kiedy okazuje się, że werbalizacja to tylko 7% oceny komunikatu przez klienta. Pozostałe 93% oceny komunikatu to mowa ciała, zarządzanie przestrzenią, walory głosu, haptyka i chronemika.

Program został zrealizowany już w ponad 400 urzędach - od dużych miast do niewielkich gmin. Dla uczestników szkolenie nie było tylko formą nauki, ale również zabawy, ponieważ trener opracował ponad 20 warsztatów dotyczących komunikacji niewerbalnej. Na życzenie Klienta (dla ochotników a dzięki motywacji najczęściej po pierwszych 15 minutach szkolenia jest to już połowa uczestników) wprowadzana jest kamera do rejestracji autoprezentacji, systemu komunikacji i do warsztatów z obsługi klienta. Dzięki temu uczestnicy otrzymują podczas szkolenia feedback i indywidualny zestaw ćwiczeń. Dodatkowo trener po szkoleniu, tzw. trudnych uczestników (wypalonych, ze złym systemem komunikacji, problemach z garderobą) prosi o zgodę na indywidualne konsultacje po szkoleniu w ramach usługi posprzedażowej. Konsultacje odbywają się tuż po warsztatach lub/i telefoniczne.

Program szkolenia opracowany przez WGD PR przewiduje warsztaty z budowania wizerunku, autoprezentacji i wykorzystania mowy ciała do radzenia sobie z klientem m.in. tzw. trudnym, roszczeniowym. Uczestnicy nauczą się odczytywać mowę ciała swoich rozmówców, ich emocje oraz operować komunikacją niewerbalną w celu osiągnięcia zaplanowanego efektu.

Tematyka

Moduł 1.

Po krótkim wstępie trener nagra autoprezentację uczestników. Dzięki temu ustali system komunikacji werbalnej i niewerbalnej uczestników szkolenia. W dalszej części szkolenia wspólnie z nimi dokona analizy nagrań.

Szkolenie w bloku 2 ma doprowadzić do tego, że uczestnicy będą potrafili sami ustalić swoje błędy i pomogą innym uczestnikom naprawić ich system autoprezentacji i komunikacji.

Zasady kreowania wizerunku jako pracownika, eksperta, skutecznego managera.

  • Cel i zasady kreowania wizerunku.

  • Programowanie autoprezentacji do celów zawodowych i osobistych.

  • Określenie swoich mocnych i słabych stron

  • Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na klienta. Jak odbierane są elementy komunikacji niewerbalnej:

- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia,

- garderoba, w tym buty i krawat wpływanie kolorem i stylem na wizerunek urzędnika.

- dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci

- oprawa oczu, ułożenie głowy,

- uśmiech i inne mimiki twarzy,

- karnacja,

- kolor, fryzura i długość włosów,

- sylwetka, postawa, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi

Komunikacja z klientem od wejścia do wyjścia ze spotkania z urzędnikiem. Jak odczytywać komunikacje niewerbalną klienta:

- sposób pukania i otwierania drzwi

- kroki i styl wejścia do pokoju

- styl podawania dłoni na powitanie i innych form dotyku

- wykorzystania odległości między rozmówcami

- zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole

- sposób siadania, ułożenia dłoni, tułowia i nóg

Mowa niewerbalna interesantów podczas rozmowy przy stole

  • Ukrywanie prawdziwych emocji

  • Znaczenie konkretnych sposobów ułożenia dłoni na stole

  • Gesty otwartości i pozytywnego nastawienia

  • Gesty zainteresowania

  • Gesty blokady i wycofania postawy obronne

  • Jak odczytać ułożenie nóg

  • Ruchy stopami

  • Kontrolowanie mięśni drżenia lub nadmiernego spięcia.

Moduł 2.

Komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała w kontaktach z beneficjentami, interesantami i partnerami zewnętrznymi.

  • Gesty pewności siebie.

  • Gesty uzupełniające słowa.

  • Emocje w ruchach ciała kinezyka.

  • Poruszanie się i kinezyka.

  • Sygnały niepewności.

  • Sygnały kłamstwa.

  • Sygnały stresu.

  • Sygnały wiarygodności.

Moduł 3.

Warsztaty - Analiza materiału filmowego. Po analizie dobierane są indywidualnie ćwiczenia dopasowane do potrzeb uczestników.

Operowanie głosem

  • Ćwiczenia komunikacji z beneficjentami i interesantami.

  • Tempo mówienia i inne walory głosu a wiarygodność , przekonywanie i zrozumienie przekazywanej treści.

Istnieje możliwość negocjacji ceny przy większej ilości zgłoszonych osób.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.


UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić pytanie dotyczące problematyki kursu na 9 dni przed kursem - odpowiedź uzyska podczas kursu.

Nr fax: +48 81 532-84-14, +48 81 534-35-50 lub info@epe.edu.pl

ORGANIZACJA: Wypełnione zgłoszenie prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez stronę internetową

www.epe.edu.pl

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed data rozpoczęcia szkolenia.

Kalendarz szkoleń

2017-12-15