Logo

Szkolenie: PR i współpraca z mediami - warsztaty z kamerą

Dostępne terminy i lokalizacje

W celu ustalenia wybranego terminu lub lokalizacji szkolenia prosimy o kontakt telefoniczny.

Cena: 600,00zł(738,00zł z VAT)

Czas trwania: 16h

Kategoria: Inne

Istnieje możliwość negocjacji ceny przy większej ilości zgłoszonych osób.

Organizator w wyjątkowych przypadkach, zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na hotel o takim samym lub wyższym standardzie.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena obejmuje

  • udział w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe,
  • serwis kawowy,
  • obiad,
  • konsultacje indywidualne,
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Dla kogo?

  • kadry zarządzającej firmy, która wypowiada się w mediach i udziela wywiadów,
  • rzecznika prasowego, specjalistów ds. promocji i komunikacji społecznej, specjalistów ds. marketingu,
  • pracowników odpowiedzialnych za kreowanie wizerunku firmy i jej władz, w tym asystentów i kierowników biura Zarządu,
  • dyrektorów i kierowników oddziałów firmy,

Szkolenie prowadzi

Maurycy Seweryn wykładowca Autoprezentacji i wystąpień publicznych w Studium Podyplomowym oraz Komunikacji społecznej na Wydziale Dziennikarstwa i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca Komunikacji społecznej w WSBiO i w WSZiP w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w oczach polskiej publiczności. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN Fakty, Polskiego Radio i dziennika.pl.

Trener dyplomatów, prezydentów i burmistrzów miast, parlamentarzystów, partii, managerów dużych i średnich firm i ich najważniejszych współpracowników rzeczników prasowych.

Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Do 2006 roku trzykrotnie wygrywał wybory w 100-tysięcznej dzielnicy Ochota. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym największej organizacji społecznej ponad milionowego Polskiego Związku Działkowców. W sferze biznesowej kreował roadshow RAGE-RACE 2010 oraz był PR managerem w SEKA S.A. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB.

Cele i korzyści ze szkolenia

  • Zdobycie wiedzy o sposobach reprezentacji firmy i o organizacji spotkań z dziennikarzami.
  • Przećwiczenie form udzielania informacji mediom (z wykorzystaniem kamery).
  • Zdobycie wiedzy nt. odczytywania komunikatów i mowy ciała dziennikarzy.
  • Opanowanie sztuki budowania i ciekawej prezentacji komunikatów.
  • Zdobycie wiedzy nt. obrony przed manipulacją wypowiedzi przez dziennikarzy.
  • Przećwiczenie organizacji i przebiegu briefingu i konferencji prasowej.
  • Uzyskanie wiedzy nt. reżyserowania zachowań uczestników konferencji prasowych i standardowych spotkań
    z dziennikarzami.
  • Zbudowanie lub analiza skuteczności systemu komunikacji firmy, w tym kreowanie skutecznej strategii PR.

Tematyka

BLOK I Strategia

  • Podstawowe cele skutecznego Public Relations w firmie i jej oddziałach- warsztaty. Jak analizować sytuację i jak zbudować strategię dla całej firmy? Dopasowanie narzędzi PR do sytuacji, budżetu i polityki firmy.
  • Firma-media-społeczeństwo. Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem firmy od poziomu lokalnego do krajowego warsztaty.

BLOK II -Zasady kreowania wizerunku Zarządu i firmy

  • Prezentacja szefa firmy i członków Zarządu, rzecznika, dyrektora jako element budowy wizerunku firmy.
  • Wizerunek firmy i jej szefa w Internecie.
  • Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej firmy? Określenie mocnych i słabych stron warsztat z kamerą z autoprezentacji.
  • Warsztaty: przedstawiamy siebie i szefa firmy.
  • Budzenie sympatii niewerbalny kod otwartości i szczerości.
  • Aparycja jak dobrać garderobę, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek.
  • Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są:

- kolor i długość włosów

- komunikacja mimiczna twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy

- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie biznesowe, a po czym towarzyskie)

- sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi

  • Zarządzanie przestrzenią firmy:

- ustawienie stołów,

- usadzenie gości a wpływ na komunikację między nimi i ich relacje,

- wykorzystanie odległości między rozmówcami,

- wykorzystanie kolorów, światła i zapachów w biurze,

- znaczenie różnego wyposażenia biura

  • Haptyka dotyk a kreowanie wizerunku i znaczenie różnych form dotyku w budowaniu relacji z ludźmi.

BLOK III - Warsztat umiejętności

  • Dziennikarze usłyszą słowa, ale uwierzą tylko wtedy, kiedy słowa potwierdzi komunikacja niewerbalna. Mowa ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej PR-managera i władz firmy.
  • Mowa ciała szefa firmy i PR-managera:

- Gestykulacja eksperta wiarygodność przekazu.

- Gesty pewności siebie.

- Gesty uzupełniające słowa.

- Postawa ciała i emocje w ruchach ciała kinezyka.

- Kontakt wzrokowy.

  • Mowa ciała dziennikarzy

- Co oni myślą, gdy mówi rzecznik lub główny prezenter podczas konferencji i standardowego spotkania?

- Najczęściej stosowane gesty sygnalizacyjne u dziennikarzy.

BLOK IV Wystąpienie w mediach i konferencja prasowa, wywiad, rozmowa
w radio.

  • Przygotowanie i organizacja konferencji prasowej.

- Ćwiczenia z kamerą nagrywamy setki.

- Co wolno a czego nie przed konferencją.

- Najczęściej popełniane błędy podczas organizacji spotkania z dziennikarzami.

- Przygotowanie przestrzeni konferencji.

- Logistyka konferencji prasowej.

- Miejsce konferencji.

- Termin i czas spotkania z mediami,

- Materiały dla dziennikarzy.

- Poprowadzenie konferencji.

- Trudne pytania dziennikarzy ćwiczenia na opanowanie i pewność siebie.

- Zarządzanie czasem konferencji.

  • Operowanie głosem podczas konferencji i spotkania z dziennikarzem (bez warsztatów dykcji to zadanie dla lekarza logopedy).

- Ustalenie, jakim jestem rzecznikiem i jak postrzegają mnie dziennikarze.

- Ćwiczenia na jakość głosu.

- Tempo mówienia i inne walory głosu ich wykorzystanie do skutecznego komunikowania w czasie konferencji i spotkania z dziennikarzem.

- Jak budować głosem wypowiedz dostosowaną do wizerunku i tematu.

  • Jak opanować tremę przed kamerą i w radio

- Po czym widz i słuchacz poznaje tremę.

- Zakłócenie ruchu podczas nagrania.

- Zakłócenia mowy podczas nagrania.

- Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia

BLOK V PR w Internecie i narzędzia komunikacji społecznej

  • Komunikacja i PR w Internecie.
  • Własna gazeta, portale i fora a opinia publiczna.
  • Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem:

- inne niż media sposoby komunikacji,

- nośniki instytucjonalne i administracyjne,

- patronaty instytucjonalne i medialne.

  • Gra symulacyjna EVENT jak zbudować skuteczny system promocji wydarzenia.

UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić pytanie dotyczące problematyki kursu na 9 dni przed kursem - odpowiedź uzyska podczas kursu.

Nr fax: +48 81 532-84-14, +48 81 534-35-50 lub info@epe.edu.pl

ORGANIZACJA: Wypełnione zgłoszenie prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez stronę internetową www.epe.edu.pl

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed data rozpoczęcia szkolenia.

Kalendarz szkoleń

2017-12-15