Dostępne terminy i lokalizacje
W celu ustalenia wybranego terminu lub lokalizacji szkolenia prosimy o kontakt telefoniczny.
Cena: 748,00zł(920,04zł z VAT)
Czas trwania: 16h
Kategoria: Logistyka
Istnieje możliwość negocjacji ceny przy większej ilości zgłoszonych osób.
Organizator w wyjątkowych przypadkach, zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na hotel o takim samym lub wyższym standardzie.
Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena obejmuje
- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy,
- lunch,
- konsultacje indywidualne,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Dla kogo?
Wszystkie osoby uczestniczące w szkoleniach otwartych z zakresu logistyki, w cyklach obejmujących tematykę optymalizacji zaopatrzenia, logistycznej obsługi klienta oraz zagadnień lokalizacji i transportu (sieci przepływu produktów).
Szkolenie prowadzi
Doświadczeni trenerzy, konsultanci, doradcy, praktycy. Od 1997 roku nieprzerwanie prowadzą wysoko oceniane otwarte szkolenia i dedykowane warsztaty dla przedsiębiorstw z zakresu logistyki, logistycznej obsługi klienta i tematyki związanej z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Specjaliści w zakresie logistyki, logistycznych systemów informacji, zarządzania przedsiębiorstwem i łańcuchami dostaw. Posiadają doświadczenie praktyczne związane z analizą funkcjonowania systemów logistycznych. Przedstawiciele kierownictwa - uczestniczyli w pracach nad rozwijaniem systemu jakości ISO 9000:2000. Uczestniczyli w pracach doradczych na rzecz przedsiębiorstw. Pracownicy Katedry Logistyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Autorzy licznych publikacji z zakresu logistyki i zarządzania.
Cele i korzyści ze szkolenia
Celem warsztatów jest pogłębienie i ugruntowanie wiadomości na temat znaczenia logistyki w przedsiębiorstwie. Cel realizowany jest poprzez rozwinięcie tematyki poruszanej na szkoleniach otwartych. Istotą warsztatów jest omawianie przykładów z zakresu logistyki i ich samodzielna analiza przez uczestników warsztatów. Uczestnicy podejmują także próby identyfikacji i odniesienia omawianych przykładów i zagadnień na warsztatach pod kątem możliwości realizacji zadań logistycznych w swoim przedsiębiorstwie. Ma to w efekcie prowadzić do samodzielnego przeanalizowania przez uczestników warsztatów głównych obszarów problemowych w sferze logistyki swojego przedsiębiorstwa. Realizacja tego założenia odbywa się:
- na podstawie zdobytej już wiedzy podczas szkoleń otwartych, a także poprzez nowe aspekty związane z analizą: kosztów, czasu i zagadnień obsługi dostawców i odbiorców w sferze logistyki
- poprzez pogłębioną analizę przypadków w zakresie rozwiązań logistycznych w przedsiębiorstwach o podobnym profilu działalności
- stosowanie mini symulacji grupowej
Podkreślić należy fakt, że koncepcja warsztatów realizowana jest w głównej mierze przez samych uczestników pracowników danego przedsiębiorstwa, a osoba prowadząca pełni rolę moderatora warsztatów.
Tematyka
- Możliwości wyznaczania głównych obszarów analiz logistycznych w przedsiębiorstwie wstęp do tematyki warsztatów
- Logistyka w przedsiębiorstwie i jej znaczenie
- Związek logistyki z innymi obszarami przedsiębiorstwa
- Aspekty kosztowe logistyki główne klasyfikacje i ujęcia kosztów logistycznych
- Współzależność kosztów logistycznych i konflikty kosztów
- Znaczenie podejmowanych działań logistycznych w dłuższym okresie czasu i ich związki z działalnością operacyjną w sferze logistyki
- Gra symulacyjna związana z określaniem wielkości zamówień, ponoszonych kosztów oraz sposobu planowania
- Koncepcja organizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie
- Audyt systemu logistycznego:
- Zadania audytu logistycznego
- Etapy audytu
- Analiza i wykorzystane danych i informacji zebranych podczas audytu logistycznego
- Dobór mierników i wskaźników
- Mapowanie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie
- Identyfikacja procesów logistycznych i ich przebiegu
- Główne zagadnienia związane z mapowaniem procesów
- Odzwierciedlenie przebiegów w mapach procesów
- Monitorowanie procesów (sposób i stosowane mierniki)
- Planowanie działalności przedsiębiorstwa i wybrane elementy logistyki szybkiej reakcji
- Nowoczesne koncepcje związane z planowaniem działalności logistycznej i ich znaczenie dla przedsiębiorstwa
- Koncepcja szybkiej reakcji i sposoby jej realizacji
- MRP/DRP i możliwości jego zastosowania w planowaniu
- Główne elementy koncepcji Just in time i ich realizacja w praktyce
- Rola informacji w systemach logistycznych
- Źródła informacji logistycznej poprawność gromadzonej informacji, jej pozyskiwanie i przetwarzanie
- System informacji logistycznej w przedsiębiorstwie istota i cel funkcjonowania
- Koncepcja cyklu realizacji zamówień, etapy cyklu realizacji zamówień
- Wybrane elementy związane z funkcjonowaniem i rozwijaniem systemów informacji logistycznej w przedsiębiorstwie
- Narzędzia do zarządzania cyklem realizacji zamówień i dostaw
- Wybrane przykłady wykorzystania narzędzi do zarządzania cyklem realizacji zamówień
- Wykorzystanie sieci w tym Internetu dla celów zarządzania cyklem składania i realizacji zamówień
- Podsumowanie
Forma warsztatów:
W trakcie warsztatów stosowane są metody interaktywne. Główne formy prowadzenia warsztatów:
- dyskusja moderowana
- analiza indywidualna przykładów
- analiza grupowa przykładów
- indywidualne rozwiązywanie ćwiczeń
- stosowanie elementów benchmarkingu
- mini symulacja grupowa w postaci gier lub przykładów realizowanych interaktywnie przez uczestników
UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić pytanie dotyczące problematyki kursu na 9 dni przed kursem - odpowiedź uzyska podczas kursu.
Nr fax: +48 81 532-84-14, +48 81 534-35-50 lub info@epe.edu.pl
ORGANIZACJA: Wypełnione zgłoszenie prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez stronę internetową
www.epe.edu.pl
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed data rozpoczęcia szkolenia.